WIADOMOŚCI Z PRZEDSZKOLA
Tydzień Pluszowego Misia [14.11.2017]
 Drodzy Rodzice!Tydzień Misia w naszym przedszkolu obchodzimy w dniach: 20-24 listopada  W naszym Przedszkolu tradycyjnie świętujemy cały tydzień !!! Od poniedziałku ...
Misiowy konkurs fotograficzny [14.11.2017]
Drodzy Rodzice! W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Pluszowego Misia obchodzonym w naszym przedszkolu szczególnie uroczyście podczas Tygodnia Pluszowego Misia (20.11-24.11) Zapraszamy naszych...
Tygodniowy harmonogram zajęć dodatkowych opłacanych przez rodziców [06.10.2017]
Harmonogram popołudniowych zajęć dodatkowych opłacanych przez rodziców rok szk. 2017/2018 Karate /25 zł/Wtorek 15.10-15.40 sala ...
Jesienne Święto Pyry [14.09.2017]
Drodzy Rodzice!  W najbliższy czwartek 21 września w godzinach 15.00-17.00 Zapraszamy na coroczne przedszkolne „Święto Pyry” W tym roku przebiegać ono będzie...
Opłaty za miesiąc wrzesień [08.09.2017]
Pragnę Państwa poinformować, że listy opłat za przedszkole - INFORODZIC - na bieżący miesiąc zostaną opublikowane w najbliższy poniedziałek tj. 11.09.2017. W...
Obecnie znajdujesz się w OPTYMISTYCZNY KĄCIK MISIOWEGO RODZICA
Jak przygotować przedszkolaka do szkoły
Mamo! Tato!

Niedługo zostanę uczniem! Już nie mogę się doczekać! Sporo potrafię, ale wiele jeszcze muszę się nauczyć; pomóżcie mi, proszę, w przygotowaniu się do tego ważnego momentu.
 
Bawcie się ze mną, świadomie wspierając moje umiejętności w zakresie syntezy i analizy słuchowej i wzrokowej, niezbędnej w czasie nauki pisania i czytania.
  • szukajmy wyrazów kończących się i zaczynających na daną literę, rozpoznawajmy glosy z otoczenia;
  • wyszukujmy szczegóły, którymi różnią się obrazki;
  •  wskazujmy identyczne przedmioty lub te, które nie pasują do pozostałych;
  •  kolorujmy razem według kodu lub dorysowujmy w kratkach brakującą połowę rysunku, rozwiązujmy labirynty;
  • układajmy puzzle.
Wspierajcie mnie w zakresie rozumienia relacji przestrzennych typu: „ nad”, „pod”, „za”, „przed” oraz odróżnianiu prawej i lewej strony:
  • wspólnie układajmy historyjki obrazkowe oraz kompozycje z klocków, figur geometrycznych, patyczków;
  • rysujmy według instrukcji słownej;
  • w czasie porządkowania pokoju poproście, bym położył misia na górnej półce, a kiedy będę nakrywał do stołu sprawdźcie, czy nóż, łyżka i widelec leżą po właściwej stronie;
  •  gdy będę miał kłopot z ustaleniem lewej i prawej strony, poskaczcie ze mną chwilę, a potem razem poszukajmy serca; gdy już ustalę, po której stronie bije, zaznaczmy tę stronę, np.; zakładając frotkę na rękę;
  • bawcie się ze mną w poszukiwaczy; ukryjcie coś, co mam odnaleźć, a potem dawajcie mi wskazówki – „...dwa kroki w lewo, trzy do przodu, jeden w prawo...”.
Bardzo chcę nauczyć się pisać, a Wy możecie mi pomóc w przygotowaniu się do nabycia tej umiejętności;
  • zwracajcie uwagę na to jak trzymam kredki i ołówek; powinienem posługiwać się trzema palcami: kciukiem, środkowym i wskazującym;
  •  inspirujcie mnie do podejmowania różnorodnych form aktywności plastycznej: malowania palcami , nawlekania koralików; przekładanie sznurków przez dziurki; lepienia z plasteliny, ciastoliny, masy solnej; rysowania; tworzenia wycinanek i wydzieranek; kalkowania, stemplowania.
Wspomagajcie mnie w procesie samodzielnego rozwiązywania problemów, szukania rozwiązań i planowaniu kolejnych działań;
  • nie podawajcie gotowych rozwiązań; pytajcie co moim zdaniem powinienem zrobić w danej sytuacji;
  •  jeśli poproszę o naleśniki na obiad, sprawdźmy razem, czy mamy wszystkie potrzebne składniki, ułóżmy listę zakupów, wybierzmy się do sklepu, a potem przygotujmy obiad; bardzo chętnie pomogę;
  •  zadawajcie mi zagadki; mogą być przeczytane z książek lub wymyślone przez Was; w czasie spaceru możemy bawić się w „ rzecz, którą mam na myśli”; jeśli powiesz mi, że „...ta rzecz jest niedaleko, jest brązowa i służy do odpoczynku w parku” - będę wiedział, że to ławka; potem ja zadam Wam zagadkę i zobaczę, czy sobie poradzicie z rozwiązaniem;
  • grajcie ze mną w gry polegające na zapamiętaniu układu przedmiotów i określeniu, co się zmieniło, np.; w czasie robienia zakupów poproście, żebym zamknął oczy, dołóżcie kolejną rzecz do koszyka, a ja odgadnę, co to;
Nie zapominajcie o umiejętnościach komunikacyjnych, koniecznych do osiągnięcia sukcesu w szkole;
  • rozmawiajcie ze mną codziennie; pytajcie o moje uczucia zainteresowania, o to jak minął dzień w przedszkolu; zachęcajcie do opowiadania;
  • słuchajcie uważnie tego co mam Wam do powiedzenia;
  • korygujcie moje błędy;
  • codziennie mi czytajcie.
Pomóżcie mi dojrzale, adekwatnie do sytuacji reagować na sukcesy i porażki oraz zrozumieć w pewnym zakresie znaczenie obowiązku i odpowiedzialności za siebie;
  • grajcie ze mną w gry planszowe typ „Chińczyk”; ważne jest przestrzeganie zasad gry i Wasza reakcja na moje zachowanie w przypadku porażki; pozostawcie mi czas na uspokojenie się, a następnie zaproponujcie kolejną partię; pokażcie mi, w jaki sposób Wy radzicie sobie z niepowodzeniem; przegrywając nazywajcie uczucia: „Złości mnie, że przegrałem, ale gratuluję Ci wygranej”, „...może następnym razem pójdzie mi lepiej”, „szkoda, że nie wygrałem, ale i tak dobrze się bawiłem”;
  • nauczcie mnie technik „samouspokajania”, np.; poprzez powtarzanie w przypadku porażki mantry typu: „Najważniejsze, że się starasz; nic nie szkodzi jeśli Ci nie wychodzi, przecież się dopiero uczysz”;
  •  powierzajcie mi obowiązki i odpowiedzialne zadania, oczywiście, na miarę moich możliwości, np.; podlewanie kwiatów, pakowanie plecaka do przedszkola czy nakrywanie do stołu; każde wykonane zadanie nagradzajcie pochwałą;
  •  jeśli jestem znudzony, rozdrażniony lub zmęczony, przerwijcie pracę; pochwalcie mnie za to, co już udało mi się osiągnąć; ustalmy kiedy ma być wykonane i kontynuujmy pracę zgodnie z ustaleniami.
Zwróćcie uwagę czy:
  • chętnie uczestniczę w zabawach i grach ruchowych;
  • potrafię jeździć na rowerze, łyżwach, rolkach;
  • jestem w stanie zachować określoną pozycje ciała przez jakiś czas (spokojnie stać, siedzieć);
  • potrafię się samodzielnie ubrać, zjeść posiłek, korzystać z toalety;
  •  dobrze widzę i słyszę;
  • męczę się szybciej niż moi rówieśnicy;
  •  prawidłowo wymawiam wszystkie głoski;
Jeśli będziecie mieć jakieś pytania, nasza pani chętnie odpowie na wszystkie; opowie Wam też bardzo chętnie o moich sukcesach i podpowie, w czym szczególnie potrzebuję Waszego wsparcia.
Wasz przyszły wzorowy uczeń


Tekst pochodzi z miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 1.124 styczeń 2012 - fragment artykułu Joanny Goc Kiedy dziecko jest gotowe do szkoły.

Polecam również Państwu ciekawe artykuły fachowców i ekspertów w dziedzinie wychowania dzieci i wychowania przedszkolnego na stronie http://www.men.gov.pl/
Dodane dnia 26.01.2012




POWRÓT DO WIADOMOŚCI


FACEBOOK

MIŚ USZATEK,
ul. Kilińskiego 9,
62-300 Września
tel. (61) 4362-849

stat4u